ynglingstart 2020Sesongstart – viktig å huske på!
15.06.21. Tekst Trine Øyen. Foto Lise Horntvedt
21.06.21. Avsnitt om Covid tatt bort, da det ikke gjelder lenger. 

Da gleder vi oss til sesongstart i Sandøsund på lørdag. Her er en liten liste over punkter dere må være klar over før vi håper å se dere til start som deltager, vaktmannskap eller tilskuer:

Elektronisk påmelding: I år har vi byttet til Sail Race System. Logger dere inn på https://sailracesystem.no og registrer dere som bruker. Søk etter Færder Seilforening og så finner dere regattaene. Etter innlogging, velger dere klasse, seilnummer, båtnavn og antall i båten som navngis på neste side (trykke neste). Ved å gå videre samtykker du til erklæring om eget ansvar. Husk mannskap 1 må opplyse om tilknyttet seilforening. Vi oppfordrer alle som deltar i regatta på Hvasser om å melde seg inn i seilforening og på denne måten støtte
opp om aktiviteten. Det er ikke krav om å være medlem, kun en oppfordring om å støtte seilforeningen. Merk: Påmeldingsfristen er satt til kl 10 samme dag. Påmelding etter påmeldingsfristen medfører tilleggsgebyr på kr 100.

Ny startlinje: I denne sesongen er det lagt ut en ny startlinje – merk følgende endring i seilingsbestemmelsene: «Start-/mållinje er siktelinjen mellom gult merk vest og gult merke (merke A) øst i Sandesundet. Siktelinjen skal være i vannlinjen på begge merkene.»
Nytt løpskart med nye seilløp: Husk at det er gjort endringene på seilløpene og alle må påse at de er i besittelse av nye kart merket med seilsesong 2021. Disse vil være tilgjengelig på Seilbua.

Vi gleder oss til å se dere i Sandøsund.

Hilsen Trine Øyen
Leder Færder Seilforening

Færder Seilforening (org 993524042)
Fynveien, Odden
3148 Hvasser
E-post: post@farderseil.no
Telefon seilbua 45 46 73 39